سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منجی

نا گفته هایی ازمغز انسان
مغز انسان بیش از یک تریلیون سلول و بیش ازده میلیون نرون فعال دارد.ما در حال حاضر درصد کمی

از این نرون های فعال را مورد استفاده قرار می دهیم مغز با به کار برده شدن رشد پیدا میکند،تمام رشد مغز تا 6 سالگی کامل می شود.
مغز انسان دارای ظرفیتی معادل یکصد و بیست وپنج تریلیون واقعیت یا اطلاعات برای ذخیره کردن دارد.


پرتقال

از نظر شیمیایی پرتقال رامنبع غنی ویتامین«ث» می دانند و جالب آنکه پوست آن در بسیاری از موارد مغزی تر ازپرتقال است.ویتامین «ث»یکی از عوامل مؤثر و مهم در مهار سرطان است به طوری که کارشناسان آنرادشمن نیرومندی بر علیه یکی از عوامل شناخته شده سرطانزا یعنی«نیتروزامین ها»می شناسند.

مصرف زیاد پرتقال درصد مبتلا شدن به سرطان معده، سرطان مری و سرطان لوزالمعده را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

پرتقال و در سایر مرکبات در پایین آوردن کلسترول خون موثرند و این خاصیت به خاطر وجود ماده ای بنام پکتین در ورقه های نازک ما بقین پرده های پرتفال است.(پس توصیه می شود پرتقال را همراه با لایه های سفید رنگ زیر پوست و لایه های نازک داخل پرتقال مصرف کنید).

پرتقال خاصیت ضد ویروسی دارد و در پیشگیری از عفونت های ویروسی بسیار مؤثر است.

یک لیوان پرتقال حاوی 120 میلی گرم ویتامین «ث»مقداری کلسیم،پتاسیم ، نیاسین واسید فولیک است.

 

 

                                            زنبور عسل

 

مطالعات وبررسیهای دانشمندان زیست شناسی نشان می دهد که حداقل 150 میلیون سال است که موجوداتی به نام زنبور عسل در جهان زندگی می کنند.

آنها برای زمانی که گلها و گیاهان به خواب زمستانی می روندو دیگر شهدی برای تغذیه زنبورها ندارنددرون کندوهای خوداقدام به درست کردن عسل می کنند.میزان عسل تولیدی آنهامعمولابیشتر از آن مقداری است که خودشان نیاز دارند از این رو اغلب انسان خود راشریک آنها در استفاده از این فراورده طبیعی می کند.
زنبور عسلهمانند مورچه هاجانورانی اجتماعی هستندکه درون کندوی خود کارهارا تقسیم می کنندیک گروه از زنبور های عسل که در یک کندو زندگی می کنندشامل یک ملکه (ماده)تعدادی زنبور نروتعداد بیشتری زنبور کارگر هستند.
****************************************
ملکه تنها عضو ماده در یک کندو می باشدواز لحاظ اندازه بزرگترین زنبور کندو است و به همین دلیل اغلب توانایی ضعیفی در پرواز دارد .جالب است بدانید که ملکه را هنگامی که یک لارو(کرم حشره)دو روزه است زنبور های کارگر انتخاب می کنند تا بعد ها نقش یک ملکه را در کندو بازی کند.پس از حدود یازده روز این کرم حشره به
زنبور تبدیل می شود .پس از آن ملکه با حدود18 زنبور نر جفت گیری می کند و در نهایت پس از گذشت10 روز ملکه طی یک روز اقدام به تخم گذاری می کند.یک زنبور ملکه می تواندتا 3000 تخم را طی یک روز تولید کند.
*****************************************
قوی ترین موجودات یک کندو زنبور های نر هستند که خوشبختانه نیش ندارند .آنها وظیفه جمع آوری غذا یا شهد گلها را ندارند و تنها مسئولیت تولید مثل در کندو بر عهده آنهامی باشد. نکته جالب آنکه اگر تحت شرایطی در کندو غذا کاهش پیدا کند زنبور های نر از کندو اخراج می شوند .این زنبورها دارای چشم و شاخکهایی بزرگتر از دیگران می باشند تا راحت تر بتوانندزنبور های ملکه را پیدا کنند.
*****************************************
کارگران کوچکترین زنبورها در کندو میباشندجنسیت آنها اغلب ماده میباشد امااغلب توانایی باردار شدن را ندارند. یک کندو بین 50 تا 60 هزار زنبور کارگر دارد.کارگر ها مسئولیت تهیه غذا برای نوزادان و ملکه را بر عهده دارند و علاوه بر آن با بال زدن هوای داخل کندو راخنک نگاه می دارندآنها محافظان کندو نیز هستند.
*****************************************
طول عمر زنبور نر حدود 24 روز -زنبور کارگر حدود 21 روز و ملکه حدود 16 روز می باشد.
در فصل پاییز و زمستان به علت کمبود غذا بسیاری از زنبورهای کارگر برای نجات سایر زنبورها اقدام به خودکشی می کنند
.

 


نوشته شده در پنج شنبه 89/3/20ساعت 12:21 صبح توسط farzin monji نظرات ( ) | |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت